توضیحات درباره کتاب
«هوش استراتژيك»، تركيب انواعي از هوش براي ايجاد ارزش افزوده اطلاعات و دانش در راستاي تصميمگيري استراتژيك سازماني است. اين هوش اغلب در ارتش يا جهان دفاعي براي بزرگ جلوه دادن اطلاعات و دانش، استفاده ميشود و اغلب از هوش تاكتيكي يا عملياتي قابل تفكيك است. هوش استراتژيك، در كسب و كار نيز همان معني را دارد كه در ابزار هوشمند ارتش متعارف است، اما نقش اصلي آن تأكيد در چگونگي بهتر بودن موقعيت سازمان در كنترل آينده، چالشها و فرصتهايي است كه موفقيت سازمان را افزايش ميدهد. كتاب حاضر، كه شرحي پيرامون شناخت هوش استراتژيك است، در دو بخش تدوين گرديده كه بخش نخست آن شامل مباحث مديريت دانش (KM)، هوش تجاري (BI) و هوش رقابتي(CT) است و در نهايت به هوش استراتژيك ختم ميشود. بخش دوم كتاب از مطالعاتي موردي تشكيل شده است كه متخصصان در زمينههاي CI, BI, KM انجام دادهاند.