توضیحات درباره کتاب
«هوش استراتژيک»، ترکيب انواعي از هوش براي ايجاد ارزش افزوده اطلاعات و دانش در راستاي تصميمگيري استراتژيک سازماني است. اين هوش اغلب در ارتش يا جهان دفاعي براي بزرگ جلوه دادن اطلاعات و دانش، استفاده ميشود و اغلب از هوش تاکتيکي يا عملياتي قابل تفکيک است. هوش استراتژيک، در کسب و کار نيز همان معني را دارد که در ابزار هوشمند ارتش متعارف است، اما نقش اصلي آن تأکيد در چگونگي بهتر بودن موقعيت سازمان در کنترل آينده، چالشها و فرصتهايي است که موفقيت سازمان را افزايش ميدهد. کتاب حاضر، که شرحي پيرامون شناخت هوش استراتژيک است، در دو بخش تدوين گرديده كه بخش نخست آن شامل مباحث مديريت دانش (KM)، هوش تجاري (BI) و هوش رقابتي(CT) است و در نهايت به هوش استراتژيک ختم ميشود. بخش دوم کتاب از مطالعاتي موردي تشکيل شده است که متخصصان در زمينههاي CI, BI, KM انجام دادهاند.