توضیحات درباره کتاب
در فصل اول اصول عمومي حاكم بر مطالعات تطبيقي آموزش و پرورش تحليل شده، فصل دوم شامل سير تطور علمي شدن دانش آموزش و پرورش تطبيقي است، همچنين به خدمات انجمنهاي بينالمللي و نقش محققان و دانشمنداني كه هر يك در جهت علمي شدن اين شعبه از دانش بشري نقش موثري داشتهاند اشاره گرديده است .در فصل سوم به گونهاي مفصل اطلاعاتي درباره كاربرد مطالعات تطبيقي آموزش و پرورش درج شده است .در فصل چهارم پس از تعريف و تحليل واژه آموزش و پرورش تطبيقي مهمترين مسائل و موضوعات اين حوزه بررسي شده است .در فصل پنجم برخي از واژهها و مفاهيم كليدي كه در ارتباط با مطالعات آموزش و پرورش است تعريف شده، در فصل ششم مشاهدات سياحان و جهانگردان از جمله "گزنفون"، "سليمان"، "ماركوپولو"، "ويليام ويلز"، "آي.تي.سينك "و "الكسي دوتاكويل "نقل ميشود . در فصل هفتم مجموعه مطالعات تطبيقي در زمينه آموزش و پرورش تشريح ميگردد .فصل هشتم به تحليل مجموعه مطالعات دانشمندان و محققان آموزش و پرورش تطبيقي اختصاص دارد .عناوين دو فصل بعدي عبارتاند از" :دورهاي كه به نظام آموزش و پرورش به عنوان يك نهاد اجتماعي توجه شد "و "دورهاي كه محققان مطالعات آموزش و پرورش تطبيقي و بينالملل از روشهاي علمي معمول در علوم اجتماعي بهره گرفتند ."