-

بررسي موانع تعرفه‌اي و غير تعرفه‌اي صادرات ايران در بازارهاي هدف ...

Tariff & non-tariff barriers on Iran's export in target markets


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789644691133

نوبت چاپ 1 - وزيري (شوميز) -

تعداد صفحات :0

سال انتشار: 1387

قيمت :15000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :15000 ريال




کد کتاب:112610    محل کتاب:
موجود نیست





ارسال درخواست

توضیحات درباره کتاب


مطالب اين كتاب در هفت فصل تدوين شده است .در فصل نخست پس از مقدمه مختصري درباره اهميت نظريه‌هاي تجارت بين‌الملل، نظريه‌هاي مطرح در باب "آزادسازي تجاري "و "حمايت گرايي و موانع تجاري "به طبع رسيده، همچنين "موانع تعرفه‌اي "و "غير تعرفه‌اي "از حيث دامنه شمول، ابعاد اثرگذاري و پيامدها بررسي شده‌اند .در فصل دوم طرح روند تحولات ساختار مزيت‌هاي نسبي صادرات كشور بررسي شده و در فصل سوم براساس اصول و مباني نظري تجارت و بازاريابي بين‌المللي الگوي تجارت خارجي در سه دوره 1360، 1370، 1379مقايسه و ارزيابي مي‌شود .در فصل چهارم موانع تعرفه‌اي و غير تعرفه‌اي صادرات مزيت‌دار كشور در بازاريابي هدف بررسي شده و در فصل پنجم چالش‌هاي فراروي ايران در مواجهه دو فرآيند آزاد سازي تجاري و منطقه گرايي تحليل مي‌شود .در فصل ششم نيز با توجه به افق آتي و پويايي ساختار تجارت جهاني، وضعيت تجارت خارجي ايران در چارچوب اين تحولات تبيين و پيامدهاي احتمالي عضويت در WTOبر بخش‌هاي مختلف اقتصادي و تجاري بيان مي‌شود .فصل پاياني مشتمل بر جمع بندي مطالب فصل‌هاي قبل و توصيه‌هاي سياسي ـ كاربردي لازم براي دستيابي به اهداف جهش صادرات توسعه صنعتي و توسعه اقتصادي كشور است .