توضیحات درباره کتاب
كتاب حاضر با مروري بر ادبيات تجارت بينالمللي در زمينه "مزيت نسبي" آغاز شده و در پي آن اطلاعاتي در خصوص تقسيمبندي بازار، مراحل زماني ورود به بازار جهاني، اهميت بازار هدف و عوامل تاثيرگذار بر انتخاب بازار هدف صادرات پوشاك فراهم آمده است .در ادامه توانمنديهاي توليدي و مزيت نسبي صنايع پوشاك كشور بررسي شده و با استفاده از شاخصهاي مناسب اقتصادي، سياسي، تجاري كشورهايي معرفي ميشوند كه از بازار مناسبتري براي صادرات پوشاك برخوردار هستند .پس از انتخاب نهايي بازارهاي هدف صادراتي پوشاك، با استفاده از شاخصهايي چون سهم در بازار و استراتژيهاي موجود و آتي تحليلي از توانمنديهاي رقبا در بازارهاي هدف به دست داده ميشود .