توضیحات درباره کتاب
كتاب حاضر طي پنج بخش تدوين شده است .نگارنده در بخش نخست چارچوب نظري، سير تكوين انديشه و عقايد اقتصادي در باب گزينه مطلوب استراتژي تجاري را مطرح ميكند .در بخش دوم تجارب برخي كشورها (كره، اندونزي، مكزيك، مالزي، برزيل) درباره شيوههاي سازمان يافته تجاري بررسي ميشود .فصل سوم مشتمل است بر تاريخچه سياستهاي بازرگاني ايران از زمان طراحي و اجراي اولين برنامه توسعه اقتصادي (سال 1328ه.ش) كشور تاكنون .نويسنده در فصل چهارم، استراتژي تجاري كشور ايران را ارزيابي نموده و رابطه آن با رشد اقتصادي را شرح ميدهد .فصل پنجم به جمعبندي، طرح نكات و راه حلهاي سياسي مرتبط با استراتژي تجاري و توسعه اقتصادي اختصاص يافته است .