توضیحات درباره کتاب
چه چيزي باعث ميشود بعضي محصولات تا اين حد اعتيادآور باشند؟
محصولات و خدماتي كه از روي عادت از آنها استفاده ميكنيم ما را به خود وابسته ميكنند و اين درست همان چيزي است كه طراحان اين محصولات به دنبال آن بودهاند. شركتها، ميخواهند وفاداري كاربران را به دست بياورند و محصولي خلق كنند كه كاربران بارها به سراغ آن بروند. اما چطور ميتوان چنين محصولاتي را خلق كرد؟
كتاب «قلاب» شامل تجربيات، مشاهدات و تحليلهاي فضاي واقعي كسبوكار و عمدتا دربارهي محصولات اينترنتي است. فضاي اينترنت، امكانات جديدي براي اثرگذاري روي كاربر فراهم ميكند كه در اين كتاب به خوبي تجزيه وتحليل شدهاند. تمركز اين كتاب، طراحي محصول با ديدگاهي روانشناختي است. به شكلي كه كسبوكارها بتوانند محصولاتي ارائه كنند كه به بخش جدانشدني زندگي كاربران تبديل شوند.
كتاب قلاب فرايندي چهارمرحلهاي را در اختيار شما قرار ميدهد كه شركتها براي درگير شدن كاربر با محصول از آن استفاده ميكنند. نير ايال، نويسندهي اين كتاب معتقد است كه محصولات موفق با اجراي پيدرپي چرخهي قلاب به هدف نهايي خود، يعني درگيركردن كاربر با محصول ميرسند و كاربران را به استفادهي مكرر از محصول واميدارند، بدون اينكه به تبليغات پرهزينه يا اطلاعرساني گسترده نيازي داشته باشند.