-


ويراستار خرابكار: چگونه با نويسندگان، همكاران و خودتان خوب تا كنيد

The subversive copy editor: advice from Chicago (or, how to negotiate good relationships with your writers, your colleagues, and yourself


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9786220603412

نوبت چاپ 1 - رقعي (شوميز) -

تعداد صفحات :183

سال انتشار: 1400

قيمت :480000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :480000 ريال




کد کتاب:155085    محل کتاب:F17/6----------B33/1
موجود نیست





ارسال درخواست

توضیحات درباره کتاب


نويسندگان و ويراستاران هر سال بيش از سه هزار سؤال دستورزباني و شيوه‌‌نامه‌اي به بخش پرسش و پاسخ شيوه‌نامه‌ي برخط شيكاگو مي‌فرستند، پرسش‌هايي گاه مرموز و گاه واقعاً خنده‌دار. ويراستاري به نام كرول فيشر سِلِر اين سؤال‌ها را تك‌تك مي‌خواند و اغلب شاهد درگيري‌هاي بي‌نتيجه ميان ويراستاران و نويسندگاني است كه بر سر «درست» و «غلط» شيوه‌ي نگارش با هم به توافق نمي‌رسند. سَلِر در اين كتاب با كنار گذاشتن اين نگاه خصمانه، عملاً به ويراستاران راه و چاهي نشان مي‌دهد كه خود را با اين شرايط وفق دهند تا محيط كار و اعصابشان سالم بماند. از آداب رايانه‌نگاري گفته تا مديريت ضرب‌الاجل‌ها، كنار آمدن با نويسندگان بدقلق و اين‌كه كِي بايد خودكار قرمز را زمين گذاشت. «هدف» سَلِر از توصيف رويكردش «اين نيست كه چگونه ويرايش كنيم، بلكه مي‌خواهد بگويد چگونه از ويراستاري سرِ سلامت به گور ببريم.»
كرول فيشر سَلِر ويراستار ارشد انتشارات دانشگاه شيكاگو و ويراستار بخش پرسش و پاسخ شيوه‌نامه‌ي برخط شيكاگو است.

چه در ويراستاري زبده‌ايد و چه تازه وارد اين حيطه شده‌ايد، ويراستار خرابكار توصيه‌هاي حكيمانه‌اي دارد كه همه‌ي ابعاد اين كار را پوشش مي‌دهد. كتابي است كه بايد در كتابخانه‌ي هر ويراستاري باشد.
جاناتان اوون، ويراستار

كتابي بسيار گران‌بها براي مشتاقان ويراستاري، و سودمند براي كساني كه در اين حرفه مشغول به كارند. اين كتاب براي نويسندگاني كه تا حدي ويراستار كار خود هستند، راهگشاست.
استن كري، ويراستار و وبلاگ‌نويس (سنتنس فرست)