توضیحات درباره کتاب
استادان و دانشجويان مديريت در سراسر دنيا اين كتاب را ارزشمند دانستهاند. اين موضوع به من اطمينان داده كه مفاهيم محوري و چارچوبهاي پايه در تحليل استراتژي در گستره وسيعي از شرايط كسبوكار كاربرد دارد. البته كاربرد ابزارهاي استراتژي مستلزم در نظر گرفتن شرايط ويژه كسبوكار در هر كشور است. اقتصاد ايران به دليل بهرهمندي از منابع طبيعي غني، اصول شرعي حاكم بر مديريت كسبوكار و تحريمهايي كه كسبوكارهاي ايراني را محدود كرده است، از ساير كشورها متمايز ميشود. با حضور ايران در جامعه بينالملل، اهميت مديريت استراتژيك براي كسبوكارهاي ايراني به منظور درنظر گرفتن چالشها و فرصتهاي بازارهاي جهاني افزايش خواهد يافت. ويرايش هشتم اين كتاب با چند ويژگي جديد متمايز شده است. رويكرد وسيعتر به خلق ارزش و در نظر گرفتن مجموعه گستردهتري از ذينفعان بهجاي توجه صرف به صاحبان سهام، تاكيد روزافزون بر نقش تكنولوژي، توجه بيشتر بر روش ايجاد قابليتهاي سازماني در شركتها، نگاه يكپارچهتري به اجراي استراتژي و فصل جديدي درباره خريد، ادغام و اتحادهاي استراتژيك از جمله اين ويژگيها هستند. بخش هاي از پيشگفتار رابرت ام گرنت بر ترجمه فارسي كتاب