توضیحات درباره کتاب
گردآورنده در کتاب حاضر، به موضوع اتاق فکر به عنوان يک پديدة نوظهور پرداخته است. اتاق فکر، گروه يا مؤسسهاي است که براي انجام پژوهشهاي قوي و حل مسئله، بخصوص در حوزههاي فناوري و استراتژي سياسي تأسيس شده, گويند. اين مؤسسة تحقيقاتي متشکل از نخبگاني است که به ارائة مشاوره و ايده براي مسائل ملي و تجاري(سياسي، اجتماعي و اقتصادي) ميپردازد. اين کتاب در سه فصل به تبيين و توصيف ماهيت، جايگاه، کارکردها و نحوة تأسيس اتاق فکرها و معرفي برخي از اتاقهاي فکر ميپردازد. اين کتاب با هدف هموار نمودن راه گسترش و توسعة اين پديده در ايران تهيه شده است.