توضیحات درباره کتاب
از همان روزي که کودک متولد ميشود و براي اولين بار صداي مادر را ميشنود، در مسير کتابخوان شدن قرار ميگيرد، او نوع نگاه را در چهره و حرکات مادر ميخواند. بچهها با گذشت زمان و صبوري ياد ميگيرند، اما علاقهمندي و سرعت پيشرفت آنها بسيار متفاوت است. کتاب حاضر جلد دوم از مجموعه چهارجلدي «رکعت» است که با معرفي فعاليتهاي ساده اما هدفدار سعي دارند کودکان را به رياضي، علم، كتاب و تاريخ علاقهمند کنند. در اين کتاب کودکان از نظرسنجي به چهار گروه تقسيم شدهاند و فعاليت متناسب با هر سني بيان شده و براي کتابخوان شدن کودک راهکارهايي ارائه شده است. برخي مباحث کتاب عبارتاند از: در چه حالتي کتاب بخوانيد؛ چه کتابي و در چه سني بخوانيد؛ کتاب و نوزاد؛ گفتوگو با بچهها؛ همآوايي و همآغازي؛ اجراي نمايشي؛ بازديد از کتابخانه؛ جلسات داستانخواني فرهنگسراها؛ يادگيري با کامپيوتر؛ آداب تماشاي تلويزيون از تولد تا شش سالگي.