توضیحات درباره کتاب
امروزه، بر اين نكته تأكيد فراوان ميشود كه، مديران ارشد، براي كارآمد شدن، بايد به ابزار ساده و مهمي به نام تفكر استراتژيك مجهز شوند. تفكر استراتژيك مدتهاست كه بهعنوان يك برگ برنده در عرصههاي مختلف اقتصادي و اجتماعي شناخته ميشود. اين مهارت معمولاً در نگاه اول براي بسياري از مديران ابهام برانگيز است. گرچه ميدانند كه راه موفقيت در كسبوكار از شناسايي آن ميگذرد. براي آنكه اين مهارت را بتوان بصورت آگاهانه ارتقاء داد، بايد در شناخت آن كوشيد. ارتقاء اين توانايي ما را در تصميمگيريها ياري ميدهد، بهخصوص در موقعيتهاي استراتژيك كه سردرگمي در نگاه مديران موج ميزند. براي شناخت كامل اين مهارت، تلاش فراواني لازم است، با اين حال ميتوان با شناخت مرزهاي تفكر استراتژيك يا حداقل تلاش در اين جهت به يك شماي كلي دست يافت.