توضیحات درباره کتاب
يكي از مهمترين دغدغههاي فرهنگي هر نظامي، تبيين راهكارهايي حرفهاي و علمي از كاركرد رسانهها منطبق با اهداف و نيازهاي منطقي به روز خويش است. در حقيقت تشخيص درست كاركرد رسانهها، اصليترين ابزار ماندگاري يك انقلاب بزرگ فرهنگي ميباشد و رشد و اعتلاي افكار عمومي به صورت نظاممند و چندسويه ميتواند تصوير شفاف و روشني از چگونگي حك و اصلاح برنامههاي كوتاهمدت و بلندمدت در عملكرد حرفهاي يك رسانه در عرصههايي گوناگون تلقي گردد. در ميان اين عرصهها شايد بتوان عناصر بسياري را برشمرد، اما آنچه واضح است، سه عنصر فرهنگ، سياست و امنيت ملي از بيشترين درصد سهم برخوردار است و سرفصل مشترك ميان اين سه، رسانهها هستند. رسانهها اعم از مكتوب، صوتي و تصويري در قالبهاي زماني سنتي و مدرن، تاثير به سزايي در جامعه دارند. در اين ميان، اينترنت از همۀ رسانهها جديدتر است. اينترنت رسانهاي به شمار ميآيد كه خاصيت روزنامه، راديو و تلويزيون را با هم دارد. دركتاب حاضر سه موضوع مهم بررسي گرديده است: نخست جايگاه اينترنت به مثابۀ جهاني بيانتها در ايران؛ دوم جايگاه ايران به عنوان يك كشور در اينترنت؛ و سوم جايگاه فرد ايراني به عنوان يك شهروند بينالمللي در جهان مجازي. اين كتاب براي رهبران جهان مجازي، چه آنان كه ميخواهند خود را در حد اين رهبري بدانند و چه آنان كه واقعا جزء رهبران اين جهان هستند و يا حتي آنان كه در صدد رسيدن به اين جايگاه هستند، كاربردي است.