-

پيامدهاي بازرگاني ايجاد منطقه آزاد تجاري بين اتحاديه گمركي شوراي همكاري خليج فارسي و اتحاديه اروپا بر تجارت ايران


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789644692482

نوبت چاپ 1 - وزيري (شوميز) -

تعداد صفحات :0

سال انتشار: 1387

قيمت :30000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :30000 ريال




کد کتاب:112488    محل کتاب:
موجود نیست





ارسال درخواست

توضیحات درباره کتاب


شوراي همكاري خليج فارس در سال 1981 متشكل از كشورهاي عربستان سعودي، كويت، امارات متحدۀ عربي، قطر، عمان و بحرين ايجاد شد. كشورهاي مذكور به منظور هموار نمودن مسير انعقاد قرارداد تجارت آزاد با اتحاديۀ اروپا، توافق كردند تا هرچه سريع‌تر اتحاديۀ گمركي بين خود را تشكيل دهند. اعضاي شوراي همكاري خليج فارس از سال 1983 سعي در ايجاد اتحاديۀ گمركي دارند تا از اين طريق به سوي بازار مشترك خليج فارس حركت كنند. واقع شدن اتحاديۀ گمركي شوراي همكاري خليج فارس در جنوب ايران و حاشيۀ خليج فارس باعث شده است كه اين اتحاديه سهم بالايي در مبادلات تجاري ايران داشته و از لحاظ بازرگاني از اهميت ويژه‌اي براي ايران برخوردار باشد. نگارنده در كتاب حاضر نخست انواع موافقت‌نامه‌هاي تجارت آزاد اتحاديۀ اروپا با ساير كشورها خصوصا با كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس را بيان كرده و سپس پيشينه‌ و سوابق روابط تجاري ايران با اتحاديۀ اروپا و دوره‌هاي مذاكراتي مربوطه را بررسي مي‌نمايد. وي در پايان تاثير شوراي همكاري خليج فارس و اتحاديۀ اروپا را بر تجارت ايران به نقد مي‌گذارد.