توضیحات درباره کتاب
صحنههاي نرمافزار "Maya" در واقع مجموعهاي از گرهها و روابط هستند كه اصليترين ساختار اين نرمافزار، موسوم به Dependency Graph را ايجاد ميكنند. رابط گرافيكي نرمافزار Maya شامل منوها، نوار ابزارها، خط زمان (اصطلاحا Time Line) وغيره به وسيلهي برنامههاي MEL ايجاد شدهاند و با استفاده از اين زبان ميتوان آنها را تغيير داد. در نرمافزار Maya هريك از اجزاي صحنه شامل اجزاي گرافيكي، انيميشن، برنامهها و عبارات MEL، نورها و آرگونهاي مورد استفاده براي مدلسازي اشياء به همراه سابقهي ايجاد آنها در قالب يك يا چند گره (اصطلاحا Node)، نمودار وابستگي يا گرههاي DG نمايش داده ميشوند. هريك از گرهها مجموعهاي از پارامترها را در اختيار ميگذارند كه خصوصيات شئ مربوطه را نمايش ميدهند. نگارنده در كتاب حاضر، امكان درك، نحوهي عملكرد و كاربرد زيرساختهاي نرمافزار Maya را فراهم ميكند. برخي از مطالب كتاب عبارت است از: زيرساخت نرمافزار Maya؛ دستورات مقدماتي زبان MEL؛ كنترل جلوههاي ذرات با استفاده از عبارات؛ حل مشكلات با استفاده از برنامههاي MEL؛ متغيرها و انواع دادهها؛ دستورات MEL؛ كار با گرهها در زبان MEL؛ كنترل روند اجراي برنامه؛ طراحي رابط كاربر زبان MEL؛ و كاربرد زبان MEL در چيدمان اسكلتي.