توضیحات درباره کتاب
در كتاب حاضر، نخست ضمن بررسي مفاهيم و ابعاد گستردهي تجارت الكترونيكي، مطالبي در زمينهي بازاريابي و فنون آن در دنياي فيزيكي نيز مقايسهي آن با تجارت الكترونيكي ـ كه عمدتا در بستر اينترنت رخ ميدهد ـ بيان گرديده است. سپس به موضوع بازاريابي شبكهاي، سوابق، آثار، و مزاياي آن پرداخته شده و طي آن نكات مهمي از لغزش روشهاي بازاريابي شبكهاي به سمت آثار خطرناك اقتصادي و اجتماعي آنها به نقل از تجارب گذشته و حال كشورهاي غربي خصوصا آمريكا نشان داده ميشود. گفتني است منظور از لغزش، شبكههاي هرمي است. علاوه بر اين، برخي معيارهاي علمي و شفاهي به منظور ارزيابي فعاليتهاي شركتهاي بازاريابي شبكهاي عرضه گرديده تا به اين طريق، هرمي بودن اين فعاليتها مشخص شود. به تصريح كتاب: "بازاريابي چند سطحي فرآيندي است شامل جرياني از كالا يا خدمات از سوي توليدكننده به سوي مصرفكننده به صورت مستقيم و از طريق توزيعكنندگان با استفاده از بازاريابي چهره به چهره، براي ايجاد رضايت در مشتريان و رسيدن سازمان به اهداف خود و سهامدارانش".