-


آداب بي‌قراري


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789644482373

نوبت چاپ 2 - رقعي (شوميز) -

تعداد صفحات :172

سال انتشار: 1384

قيمت :950000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :950000 ريال




کد کتاب:159425    محل کتاب:F34/5
موجود است

فرم درخواست کتاب : جهت خرید کتاب ابتدا بایستی فرم زیر را تکمیل نموده تا سبد خرید شما فعال شود


توجه: برای شروع خرید شماره موبایل خود را وارد نمایید

توضیحات درباره کتاب


كتاب آداب بي‌قراري رماني به قلم يعقوب يادعلي است. اين رمان برنده‌ي جايزه‌ي بهترين رمان سال 1383 به انتخاب بنياد گلشيري شد. يعقوب يادعلي نويسنده و فيلم‌ساز ايراني‌تبار است. او در دانشگاه صداوسيما در رشته‌ي فيلم‌سازي تحصيل كرد و در سال 1374 به عنوان كارگردان در صداوسيما مشغول به كار شد. يادعلي فعاليت ‌ادبي‌اش را در سال 1377 با منتشر كردن مجموعه داستان «حالت‌ها در حياط» آغاز كرد. آثار او در ژانر رئاليسم اجتماعي نوشته‌ شده‌اند. اين نويسنده تاكنون سه مجموعه داستان و سه رمان نوشته كه در اين ميان رمان «آداب بي‌قراري» معروف‌ترين و پرحاشيه‌ترين اثر اوست.

انتشار آداب بي‌قراري موجب شد كه يادعلي به اتهام توهين به قوم لر بازداشت شود. يك سال پس از انتشار اين رمان نويسنده بازداشت شد و به تحمل يك سال حبس محكوم گرديد. روند اين دادگاه شش سال طول كشيد و در سال 1391 او از تمام اتهاماتش تبرئه شد.

كتاب آداب بي‌قراري روايتي منحصربه‌فرد دارد. روايت اين رمان ميان وقايع حقيقي و توهمات شخصيت اصلي رمان، مهندس كامران خسروي در نوسان است. اين داستان خط سرراستي ندارد و ماجراي سفر كامران خسروي را از شهري كه احتمالا ياسوج است به اصفهان تعريف مي‌كند. كامران خسروي مردي خسته است. او از اختلاف با همسرش خسته است، از چاپلوسي براي رؤسايش خسته است و بيشتر از همه از زندگي ملال‌آور و يكسانش خسته است.

در ابتداي رمان متوجه مي‌شويم كه فريبا، همسر كامران، خانه را ترك كرده و از او خواسته كه به اصفهان، شهري پدري‌اش انتقالي بگيرد. كامران خانه‌شان در ياسوج را مي‌فروشد و به مقصد اصفهان حركت مي‌كند. تمام داستان در جاده مي‌گذرد و در سه فصل روايت مي‌شود.