-


بازاريابي بين‌المللي و صادرات


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789644685811

نوبت چاپ 1 - وزيري (شوميز) -

تعداد صفحات :448

سال انتشار: 1399

قيمت :3100000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :3100000 ريال




کد کتاب:157956    محل کتاب:B17/1 --------- F26/2
موجود است

فرم درخواست کتاب : جهت خرید کتاب ابتدا بایستی فرم زیر را تکمیل نموده تا سبد خرید شما فعال شود


توجه: برای شروع خرید شماره موبایل خود را وارد نمایید

توضیحات درباره کتاب


بازاريابي در سطح بين‌المللي بسيار پيچيده‌تر و پرهزينه‌تر از بازاريابي درون مرزهاي كشور مبدا است چرا كه علاوه بر تفاوتهاي فرهنگي و زباني و …، نياز به يادگيري و رعايت قوانين و عرف بازار مقصد را نيز الزامي مي‌كند. در تجارت خارجي و صادرات بايد از شيوه‌هاي متفاوت بازاريابي و فروش استفاده كرد. شيوه‌هايي كه در منابع معمولي بيان نمي‌شوند و بايد در كتب مرجع و خاص به دنبال آن‌ها گشت.
تبادل كالا با كالا بدون دخالت پول، يكي از قديمي‌ترين شيوه‌هاي تجارت داخلي و خارجي بوده است. قبل از اين كه پول به مفهوم امروزي به وجود آيد، معاوضه كالا با كالا تنها طريق تجارت تلقي ميشد و در نتيجه حجم مبادلات تجاري بسيار ناچيز بود؛ زيرا هر طرف بايد همان كالايي را نياز داشت كه ديگري عرضه مي‌كرد. انسان به درستي درك كرد كه براي مقابله با محدوديت‌هاي روش معاوضه، بايد كالاي واسطه ايجاد شود كه بتواند تجارت بين افرادي را كه داراي نيازهاي گوناگوني هستند، تسهيل كند.

توضيحات بيشتر درباره بازاريابي بين الملل صادرات

كالاي واسطه نهايتا به ايجاد پول منجر شد و از آن به بعد عمده معاملات از طريق واسطه‌اي به نام پول انجام مي‌گرفت. هر چند پول توانست نياز به معاوضه را شديدا كاهش دهد، هرگز نتوانست به‌طور كامل جايگزين آن شود. معاوضه به‌عنوان يك روش فرعي و تكميلي در كنار معاملات پولي ادامه پيدا كرد.
امروزه مباحث بازاريابي بين‌الملل، تجارت الكترونيكي و صادرات، تبديل به اولويت‌هاي مهم براي كشورها شده است. در كشور ما هم اين امر تبديل به اولويت شده است. از طرف ديگر ما داراي چشم‌انداز 1404 هستيم كه بايد در تمامي زمينه‌ها در منطقه نخستين باشيم. بنابراين همسو با اين تغييرات و برنامه‌ها شايسته است در زمينه‌هاي بازاريابي بين‌الملل و صادرات محصولات توليدي كشور سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي علمي و تجربي داشته باشيم. تا فارغ‌التحصيلان دانشگاهي ما با تركيبي از علم و دانش پا به عرصه رقابت بگذارند.
كتاب «بازاريابي بين‌الملل و صادرات» سعي كرده است ضمن نظري بودن، تا حد امكان تجربي هم باشد و زمينه مناسبي را براي خوانندگان در علم و عمل فراهم كند و آنها را در حوزه صادرات كالا توانمند كند. بنابراين به دانشجويان و تجار، كليه دست‌اندركاران تجارت، و فعالان بازرگاني بين‌المللي پيشنهاد مي‌شود اين كتاب را مطالعه كنند. همچنين از اين كتاب، سازمان گمرك، تجار، شركت‌هاي بازرگاني، كارگزاران گمركي، سازمان‌هاي مرتبط با تجارت خارجي، دانشجويان رشته‌هاي مديريت در تمامي گرايش‌ها و ساير علاقه‌مندان مي‌توانند بهره ببرند.



فهرست مطالب كتاب بازاريابي بين الملل صادرات

فصل اول: مقدمه‌اي بر بازرگاني بين‌الملل
فصل دوم: تاريخچه بازرگاني بين‌الملل
فصل سوم: دلايل تجارت در سطح بين‌الملل
فصل چهارم: تجارت الكترونيك
فصل پنجم: مراحل آغاز بازرگاني بين‌الملل
فصل ششم: گام‌هاي مورد نياز براي صادرات و واردات
فصل هفتم: پرداخت بين‌المللي
فصل هشتم: حمل و نقل بين‌المللي (ترانزيت)
فصل نهم: اسناد
فصل ده: تحقيقات بازاريابي و مديريت صادرات