-


آفرينش (رمان تاريخي)


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789644481222

نوبت چاپ 1 - رقعي (گالينگور) -

تعداد صفحات :816

سال انتشار: 1400

قيمت :2550000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :2550000 ريال




کد کتاب:157622    محل کتاب:B30/3
موجود است

فرم درخواست کتاب : جهت خرید کتاب ابتدا بایستی فرم زیر را تکمیل نموده تا سبد خرید شما فعال شود


توجه: برای شروع خرید شماره موبایل خود را وارد نمایید

توضیحات درباره کتاب


كتاب آفرينش رماني تاريخي به قلم گور ويدال است. اين كتاب را عبدالحميد سلطانيه به فارسي ترجمه كرده است. اين اثر اولين بار در سال 1981 به چاپ رسيده و 816 صفحه دارد.

گور ويدال نويسنده‌ي آمريكايي‌تبار است. او در خانواده‌اي مرفه و بنام در سياست متولد شد. خود ويدال بعدها سعي كرد وارد دنياي سياست شود و حتي دو بار نامزد رياست جمهوري شد. البته ادبيات براي او مهم‌تر از سياست بود و بخش اعظم عمرش را صرف نوشتن كرد. ويدال از نويسندگان روشنفكر و شناخته‌شده‌ي قرن بيستم است كه سبك نگارش مخصوص خودش را داشت. او از شخصيت‌هاي ادبي مهمي تأثير پذيرفته بود. از ميان آنان مي‌توان به پترونيوس، آپوليوس، مايكل د مونتني و مارسل پروست اشاره كرد. ويدال علاقه داشت كه رمان تاريخي بنويسد. او در رمان‌هايش فساد در زندگي شخصي و فضاي عمومي جامعه را به تصوير مي‌كشيد. اين نويسنده در رمان‌هاي تاريخي‌اش بدون دخالت دادن فلسفه‌ي معاصر و كشفيات علمي، داستان‌هايي را روايت مي‌كند كه باورپذيرند.

كتاب آفرينش از مهم‌ترين آثار ويدال است. ايده‌ي نوشتن اين كتاب آن‌جا به ذهن ويدال خطور كرد كه هميشه مي‌خواست كتابي بخواند كه آموخته‌هاي زرتشت، كنفسيوس، بودا و سقراط را هم‌زمان در خود داشته باشد.

از آن‌جا كه چنين كتابي پيدا نكرد، تصميم گرفت خودش آن را بنويسد. نتيجه‌ي كتاب آفرينش، رماني حماسي و تاريخي بود. اين كتاب داستان زندگي شخصيتي خيالي به نام كوروش سپيدمه را بيان مي‌كند. او نخستين سفير ايران در كشورهاي چين، يونان و هند بوده است. اين كتاب براي مخاطبان تصويري شفاف از وضعيت آن دوران ترسيم مي‌كند. ويراستار ويدال چهار فصل از اولين نسخه‌ي اين كتاب را حذف كرد. در سال 2002، ويدال نسخه‌ي كامل اين كتاب را (به همراه آن چهار فصل حذف‌شده و يك يادداشت) دوباره به چاپ رساند.