توضیحات درباره کتاب
”فنون مديريت كلاس” كه در پنج بخش تدوين شده، به تفصيل درباره رشد تواناييهاي نهفته كودك، هدفهاي اشتباه، روش تشخيص درك رفتار، و فضاي خانواده بحث ميكند. در بخش دوم كتاب روشهاي كارآمد مديريت كلاس، انضباط، جلب مشاركت كودكان، اهميت بحث گروهي و تكنيكهاي اداره بحث گروهي را با ذكر مثال توضيح ميدهد. در بخش سم ناتوانيهاي يادگيري نظير مشكلات خواندن، كندذهني، تاثير فقر فرهنگي و در همين فصل كودكان تيزهوش و گروهبندي آنها و آزمونهاي هوشبهر را توضيح ميدهد. يك فصل كتاب به فنون مقابله با مشكلات نوجوانان: بزهكاري، دزدي، دروغگويي، دعوا و ناسزاگويي اختصاص يافته و دست آخر ارتباط مدرسه و خانواده و گفتگوي والد – معلم، جلسه خانوادگي و آموزش والدين را نشان داده است. بيترديد مطالعه كتاب براي معلمان، دبيران، مديران مدارس و همه دست اندركاران تعليم و تربيت و دانشجويان تربيت معلم، روانشناسي تربيتي و... بسيار سودمند خواهد بود