-


آقاي فريدمن كوچك و داستان‌هاي ديگر


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789644486012

نوبت چاپ 1 - رقعي (شوميز) -

تعداد صفحات :284

سال انتشار: 1393

قيمت :650000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :650000 ريال




کد کتاب:135997    محل کتاب:
موجود نیست





ارسال درخواست

توضیحات درباره کتاب


كتاب آقاي فريدمن كوچك و داستان‌هاي ديگر نوشته‌ي نويسنده‌ي بزرگ آلماني، توماس مان است كه از شانزده داستان تشكيل شده و به همت حسن نقره‌چي به فارسي درآمده است. داستان‌هاي اين مجموعه عبارت‌اند از: «لطف»، «در پي خوشبختي»، «مرگ»، «تريستان و ايزولده»، «آقاي فريدمن كوچك»، «دلسردي»، «گنجه لباس»، «باياتسو»، «توبياس ميندرنيكل»، «لوييشن»، «كينه‌كش»، «راه گورستان»، «خوشبختي»، «حكايت»، «تريستان» و «گرسنگان».

مان در سال 1929 جايزه‌ي ادبي نوبل را براي كتاب «كوه جادو» از آن خود كرد و تا پايان عمر 21 دكتراي افتخاري و يك درجه‌ي پروفسوري دريافت نمود. او همچنين «نشان شواليه‌ي هنر و ادب» را از دولت فرانسه گرفت. «مرگ در ونيز» مشهورترين اثر اين نويسنده‌ي آلماني است و آثار ديگري چون «فردريك و اتحاد كبير»، «تونيو كروگر»، «تلاش‎ها» و… در كارنامه‌ي او وجود دارد.

در توضيحات پشت جلد كتاب به نقل از نويسنده آمده است: «داستان غم‌انگيز مردي گوژپشت عملاً نقطه عطفي در داستان زندگي شخصي من شد كه مايه‌ي اصلي همه‌ي كارهايم گشت و بعد در تك‌تك داستان‌هايم تم اصلي را پديد آورد.» «آقاي فريدمن كوچك» داستان پسر خانواده‌اي ثروتمند و مرفه است كه در دوران كودكي با غفلت دايه‌ي الكلي‌اش از مبل به زمين مي‌افتد و پس از آن دچار نقص جسمي مي‌شود. پسر داستان در جواني عاشق شده و در اين عشق شكست مي‌خورد؛ پس تصميم مي‌گيرد كه ديگر با وجود اين نقص جسمي عاشق نشود تا روح و احساسش ايمن بماند. او به صلح با خود و آرامشي دروني دست مي‌يابد و خود را با هنر سرگرم مي‌كند. اما روزگار بر همين پاشنه نمي‌چرخد و او عاشق زن فرماندار جديد شهر مي‌شود؛ زني سرد و و خشك و بي‌احساس. همين عشق او را با چالشي بزرگ درگير مي‌كند. زاويه‌ي ديد داستان داناي كل پرحرفي است كه در طول داستان جمله‌هاي فيلسوفانه و غيرفيلسوفانه‌ي بسياري مي‌گويد و نشاني از علاقه‌مندي نويسنده به فلسفه دارد.