-

جامعه‌شناسي

Sociology


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789643129149

نوبت چاپ 18 - وزيري (شوميز) -

تعداد صفحات :1074

سال انتشار: 1401

قيمت :6800000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :6800000 ريال




کد کتاب:113252    محل کتاب:B32/3
موجود است

فرم درخواست کتاب : جهت خرید کتاب ابتدا بایستی فرم زیر را تکمیل نموده تا سبد خرید شما فعال شود


توجه: برای شروع خرید شماره موبایل خود را وارد نمایید

توضیحات درباره کتاب


چهارمين ويراستِ كتاب درسي كلاسيك آنتوني گيدنز همانند ويراست‌هاي قبلي آن در خاطر دانشجويان و استادان باقي خواهد ماند. در اين كتاب گيدنز با مهارت كامل يكي از شرح‌هاي مقدماتي معتبر رشتهٔ جامعه‌شناسي را با روايتي تازه و جذاب دربارهٔ تغيير اجتماعي در دنياي معاصر، كه مفهوم جهاني‌سازي در كانون توجه آن است، درهم مي‌آميزد.
آنتوني گيدنز در اين كتاب جوهرهٔ ايده‌هايي را در اختيار دانشجويان جديد قرار مي‌دهد كه دربارهٔ آن‌ها با رهبران سياسي جهان گفت‌وگو كرده است. اين كتاب فراتر از كتاب‌هاي درسي است. گيدنز نشان مي‌دهد كه اگر بخواهيم به مسائل بزرگ جهاني كه زندگي‌مان را تحت‌الشعاع قرار داده بپردازيم، شناخت جامعه تا چه حد ضروري است. نتيجهٔ خواندن كتاب مشاركت بيشتر و توانايي افزون‌تر براي برخورد با اين مسائل است.
اين ويراست شامل اطلاعات جديد فراواني است. تمام داده‌هاي تجربي آن از جديدترين داده‌هاي موجودند. ويراستِ اوليهٔ كتاب نخستين متني بود كه به بررسي مهم‌ترين حوزه‌هاي جامعه‌شناسي، مانند تأثير جهاني‌سازي، مي‌پرداخت. ويراستِ جديد نيز همين كار را مي‌كند: اين اولين كتاب درسي در حوزهٔ جامعه‌شناسي است كه به‌طور كامل با تأثير اينترنت و اقتصاد جديد سازگار است. تحولات مذكور در بسياري از فصول اين كتاب تحليل شده‌اند.
به‌علاوه، ويراستِ چهارم، فصل‌ها و بخش‌هاي گوناگون جديدي را نيز شامل مي‌شود. براي مثال، فصل‌هاي تازه‌اي چون فقر، رفاه و طرد اجتماعي در كتاب گنجانيده شده است. همانند ويراست‌هاي قبلي، جهت‌گيري كتاب به‌شدت تطبيقي است و اطلاعات مندرج در آن از جوامع و فرهنگ‌هاي مختلف جهان برگرفته شده است. حتي بر نظريهٔ جامعه‌شناختي تأكيد بيشتري شده است. فصول اختصاص‌يافته به نظريه، به شخصيت‌هاي كلاسيك مي‌پردازند اما نويسندگان متأخري چون اولريش بك، مانوئل كاستلز و نويسندهٔ همين كتاب، آنتوني گيدنز، را نيز مورد بحث قرار مي‌دهند.
در اين كتاب، علاوه بر ارقام و نمودارها، روش‌هاي كمك‌آموزشي متعددي در اختيار دانشجويان قرار گرفته است. اين كتاب به‌نحوي طراحي شده است كه با منابع اينترنتي هماهنگ باشد و در آن رهنمودهاي روشني در مورد چگونگي پيگيري اين منابع به دانشجويان داده شده است. كتاب حاضر، كه نوشتهٔ يكي از جامعه‌شناسان پيشتاز جهان است، نوآوري و قابليت فهم را به روشي تلفيق كرده است كه در هيچ متن ديگري نظير ندارد.