توضیحات درباره کتاب
تعليم و تربيت همانند قلمرويي عملي است که در آن مربيان همواره در تلاش هستند تا ذهن و رفتار دانشآموزان خود را رقم بزنند. موقعيت تربيتي، هدفهاي تربيتي، وضعيت دانشآموزان و رابطة آنها با يک ديگر و مواردي نظير آنها شکلِ خاص و پيچيدهاي به جريان تربيتي ميبخشد و هنگامي که فلسفه با تعليم و تربيت پيوند ميخورند، بحث از فلسفة تعليم و تربيت، موضوعيت مييابد. در کتاب حاضر نخست، معناي تعليم و تربيت، سپس معناي فلسفه و فلسفة تعليم و تربيت، آنگاه به مباحث اساسي و کاربردي مطروحه در فلسفة تعليم و تربيت و در پايان مکاتب فلسفة تعليم و تربيت و فلسفة تعليم و تربيت در اسلام بررسي شده است.