توضیحات درباره کتاب
بازاريابي استراتژيک، چگونگي پاسخگويي به نيازهاي آينده در فضاي رقابت و عوامل محيطي متلاطم و ناشناخته است و بازارياب استراتژيک کسي است که با درک واقعيت، تشخيص موقعيت، بررسي وضعيت و تقويت ظرفيت و قابليتهاي خود، به ويژه احاطه پيدا کردن بر انواع استراتژيها و راهکارهاي استراتژيک در امور بازار و بازاريابي ميکوشد، تا علاوه بر افزايش «سهم بازار» که شاخص موفقيت در بازار فعلي است به کسب «سهم فرصت» که شاخص موفقيت در بازار آينده است، بپردازد. کتاب «مديريت استراتژيک بازار» که توسط پروفسور «ديويد اکسر» نوشته شده است، در برگيرندة توصيههايي نظير: «مدلهاي پرتفوليد» «پرسشهاي استراتژيک»و... است که دريچة تازهاي به روي بازارهاي رقابتي ميگشايد و چگونگي برخورد با انواع شرايط داد و ستد و بازارها را بيان ميکند. اين کتاب ميتواند در تغيير نگرش، ايجاد انگيزش، افزايش دانش و بهبود رفتار و روش بازاريان و فروشندگان و مطالعه کنندگان نقشآفرين باشد.